Інформація для батьків

Пам’ятка для батьків
Для забезпечення інформаційної безпеки дитини та попередження виникнення психічних і фізичних змін важливо дотримуватись низки рекомендацій:
-  враховуйте відстань дитини від екрану;
-  пильнуйте рівень освітлення в кімнаті;
-  звертайте увагу на якість зображення;
-  розміщення телевізора  має бути на рівні очей або трохи нижче;
-  слідкуйте за тривалістю перебування за комп'ютером чи телевізором;
-  домовляйтесь та встановлюйте з дітьми правила і час перебування за комп’ютером чи телевізором;
-  важливо слідкувати за змістом інформаційної продукції, її відповідності віку дитини;
-  обговорюйте побачене і прочитане за день;
-  навчіть дитину аналізувати, оцінювати вчинки та розуміти почуття, емоції інших людей тощо;
-  спілкуйтесь з дитиною не менше 15 хвилин на день, дивлячись їй у вічі.
Для безпечної поведінки в Інтернеті поясніть дітям, що:
-  не можна залишати домашню адресу, телефон, номер школи, місце роботи батьків;
-  нехай діти намагаються спілкуватися в Інтернеті тільки з тими, кого знають у реальному житті;
-  навчіть дітей, що віртуальні люди не завжди пишуть правду про себе, тому не можна їм повністю довіряти і робити те, що вони попросять;
-  поясніть дітям, щоб не розміщували в Інтернеті відвертих фотографій;
-  не відповідати на листи чи прохання, які викликають почуття сорому чи дискомфорту.

Дотримання цих рекомендацій допоможе Вам вберегти дитину від інформаційних небезпек!

ОРГАНІЗАЦІЯ   ВИКОНАННЯ  ШКОЛЯРАМИ  ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1.      Успішність приготування домашнього завдання учнем – продуманий розпорядок часу занять.
2.      Треба обмежити вплив середовища на учня: вимкнути телевізор, радіо, будь-який побутовий шум, не слід відволікати учнем від занять розмовами з ним або в його присутності, будь-якими дрібними дорученнями. Уроки слід виконувати в облаштованому для цього місці. Край стільця, на якому сидить учень, повинен заходити за край столу на 2-4 см, ноги мають вільно стояти на підлозі, передпліччя – лежати на поверхні столу, плечі – знаходитися на одному рівні, спина має бути прямою, голова – лише трохи нахилена вперед.
3.      Ретельно провітрити приміщення. У теплу пору року потрібно готувати уроки при відкритих вікнах (кватирках). У випадку провітрювання приміщення в зимовий період найбільш ефективним є широке відкривання вікна або дверей балкона на 1-2 хвилини.
4.      Добре освітлення робочого місця й правильне положення учня під час занять. Нахил книги повинен бути таки, щоб від верхніх та нижніх рядків була однакова відстань очей. Світло обов’язково повинно падати з лівого боку, на столі не повинно бути ніяких блискучих предметів. Освітленою має бути лише робоча поверхня. Найкраще освітлення є денне. Не можна читати в темряві, зокрема книги з дрібним шрифтом. Відстань від аркуша до очей за умови нормального зору становить 35-40 см.
5.      Правильно організовані та регулярні перерви між виконанням окремих завдань. Слід робити невеликі перерви, необхідні для підвищення працездатності, під час яких потрібно виконувати фізичні вправи. Серед них корисні: ходіння, нахили тулуба, розмахування руками, їх піднімання та опускання, розведення в боки, повороти голови, піднімання та опускання плечей, кругові рухи ними. Тривалість таких перерв – 1-2 хвилини. Після виконання найбільш важких завдань доцільно мати більш тривалу (10-15 хв.) перерву, під час якої можна зробити декілька корисних домашніх справ. Потрібно привчити учнів до раціонального чергування інтелектуальної праці та відпочинку, а також варто наполягати на перерві, якщо дитина через бажання зробити все швидко, щоб якнайраніше звільнитися, хоче займатися без відпочинку.
6.      На основі результатів фізіологічних досліджень довго тривалість приготування домашніх завдань учнів 8-11 класів – 3 години.
7.      Після закінчення виконання домашнього завдання дитині потрібно відпочити. Але відпочинок означає переключення з одного виду діяльності на інший, а не пасивне дозвілля. Після занять потрібно дати відпочинок зору на 40-45 хвилин. Телевізор, комп’ютером діти не повинні зловживати.
8.      Перегляд фільмів чи передач, робота на комп’ютері не повинні перевищувати такі нормативи – 8-11 клас – 60 хвилин.
9.      У вільний час дитина повинна допомогти батькам у домашніх справах, якщо вона непізно закінчила приготування уроків – ще раз побувати на свіжому повітрі.
ДЕКІЛЬКА  СПОСОБІВ  ДОСЯГНЕННЯ  ЕФЕКТИВНОСТІ   ПРОЦЕСУ   НАВЧАННЯ
1.      Починати приготування уроків слід із завдань середньої важкості: необхідне поступове занурення в роботу. Але найскладніші завдання не слід залишати під кінець, оскільки перевтома, яка наростає з часом, може бути перепоною до успішного їх виконання.
2.      Під час виконання усних завдань доцільно прочитавши текст, виділити в ньому головні положення та твердо їх завчити. Після цього слід уважно прочитати текст ще раз. Під час заучування тексту не варто весь час сидіти за столом: прочитавши текст краще повторити його, ходячи по кімнаті, лише для уточнення підходячи до столу та заглядаючи в підручник – так запам’ятовування відбувається легше, оскільки розмірена хода стимулює процес мислення.
3.      Вивчаючи матеріал напам’ять, бажано це зробити звечора, а вранці обов’язково повторити.
4.      Завдання, які потребують творчого підходу, неможливо якісно виконати з першого разу, оскільки над ним необхідно довше працювати.
5.      Під час занять важливо чітко визначити пріоритетні завдання та не відволікатися на сторонні предмети. Якщо часто змінювати види роботи, то можна швидко втомитися.

               Додаткова інформація нормативно-правової бази МОН:
           http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/normativno-pravova-baza1.html




Комментариев нет:

Отправить комментарий